In dit onderdeel willen we steeds een van de opleidingsbedrijven de acties van een van de pijlers laten toelichten. Deze keer willen we voor alle pijlers uitleggen waar ze voor staan als aanvulling op onze basisbeschrijving https://hetexcellenteopleidingsbedrijf.nl:

talentontwikkeling

Wat voor inspanningen en acties doen opleidingsbedrijven om ervoor te zorgen dat het beste uit een individuele student wordt gehaald. Dit gaat om dingen die een leerlingen beter voorbereiden op de toekomst en zijn loopbaan. Het zijn echter geen dingen die ze altijd op hun cv kunnen zetten. Wel dingen waardoor de werkmentaliteit zich ontwikkelt, studenten de eindstreep halen, de student zijn eigen talenten leert herkennen en ontwikkelen en dat ze leren te leren.

Ook valt hieronder het onderdeel loopbaanbegeleiding. Wat wij de student bieden zodat hij of zij beter weet wat bij hem of haar past. Wat we doen aan loopbaanplanning, ook als de studie bij ons voldaan is. Alles waardoor een student voorbereid wordt op een leven lang ontwikkelen en fit kan blijven tijdens het werken.

vakmanschap

Bij vakmanschap horen juist wel de dingen die studenten op hun cv kunnen zetten. Wat bieden wij de studenten extra aan buiten wat het kwalificatiedossier voorschrijft, waardoor ze een betere en gewildere vakman worden. Dit gaat dan niet alleen over technisch vaardigheden of kennis van nieuwe technieken. Dit gaat ook over soft skills, samenwerken, omgaan met opdrachtgevers, klanten en collega’s, zelfstandig of als zelfstandige kunnen werken en ict vaardigheden.


Dit gaat over hoe wij de leeromgeving hebben ingericht. Is dit een leeromgeving die aansluit bij hoe het in de praktijk eraan toe gaat, passen de methoden die wij inzetten om de studenten vaardigheden te leren nog bij hoe ze het in de praktijk aanpakken. En ook laten wij studenten kennismaken met innovaties die bij onze bedrijven plaatsvinden.
Hierbij hoort verder hoe wij de werkomgeving onze leeromgeving laten verrijken. Laten we onze aannemers en vakmensen meedenken over hoe we het nog beter kunnen doen, hoe doen we dat dan. Acties die hierbij gedaan worden horen bij de pijler contextrijke omgeving.


Hierbij gaat het over twee zaken:
1: Wat doen wij om onszelf en onze bedrijfsvoering te professionaliseren en ontwikkelen. Hoe zorgen we ervoor dat we steeds op zoek blijven gaan naar betere invulling van onze opleidingen en daarbij ons laten inspireren door ontwikkelingen in de buitenwereld.

2: Hoe transparant zijn we in wat we onze studenten en bedrijven bieden, wat ze van ons kunnen verwachten, hoe we met problemen en klachten omgaan en hoe goed onze administratieve organisatie is geregeld. Maken we ook waar wat we beloven en vooral hoe zorgen we daar dan voor.